søndag 25. april 2010

Tilpassa opplæring

Dagens skule skal ha fokus på tilpassa opplæring. I øvingsoppgåve 9.3 står det at vi skal skrive eit innlegg i bloggen som tar føre seg ” gjennom eigen erfaring frå skulen, i jobb eller praksis korleis veit du/tenkjer du at IKT kan vere ein ressurs i tilpassa opplæring? Gir IKT meirverdi i høve til andre arbeidsmåtar?”
Alle som går på grunnskulen i dag har vokse opp med datamaskin som ein del av livet, anten heime eller på skulen. Mange bruker fleire timar framføre skjermen kvar dag. Noko av tida brukar dei til internett og noko til spel. Det er lystbetont og kjekt. I skulen bli det i større grad brukt datamaskin enn tidlegare, både til skriving, rekning osb. Men korleis er det med tilpassa opplæring? Ut frå eigen erfaring kan datamaskinen være til stor hjelp då ein elev med skrivevanskar skal skrive ei forteljing. Her får han hjelp til å betre teksten sin. Også innlæring av tuch ser eg på som positivt, eleven får orda inn i fingrane og det går ofte lettare, og det blir meir rett enn når ein må skrive på ”gamle måten”. Her snakkar eg om datamaskinen som hjelpemiddel.
Når det gjeld læring og dataspel er forskarane ikkje heilt samde. I leksjonstekst ”tenkeverktøy 2” står om speleforskar og professor James Paul Gee som jobbar ved Universitetet Wisconsin i Madison. Han utaler seg slik som skule og dataspel ”dataspel er leik ,ikkje skule.” Medan speleforskar Jørgen Kirksæther stiller seg positive til å bruke dataspil i undervisninga, men han meinar det må i hovudsak brukast som supplement. Tidligare kunnskapsministar Øystein Djupedal utalte seg for nokre år sidan slik ”jeg håper og oppfordrer sterkt skolene til å satse på spill som læringsmiddel".

Det er altså store skilnadar i kva fagfolk meinar om dataspel i skulen. Eiga erfaring viser at det er store skilnadar i kva ein kan få ut av dataspel som læringsmetode. Alder og kjønn spelar litt inn, men mest av alt meinar eg det individuelle skilnadar. Nokre elevar har stor glede av dataspel som hjelp i opplæringa. Det er sjølvsagt dataspel som er tilrettelagt for læring. Medan eg følar ein større del av mine elevar ikkje har noko stort læringsutbytte av dataspel. Ofte ikkje noko utbytte i det heile. Dette meinar eg at viser at i tilpassa opplæring kan dataspel brukast til dei ”rette” elevane. Det betyr ikkje at alle elevane treng eller bør bruke dataspel i læringa på skulen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar