Ei av øvingsoppgåvene under informasjonskompetanse skal vi skrive om eiga erfaring som lærar med informasjonskompetanse og i kva grad ein er samd i forskinga når det gjeld informasjonskompetanse. I dag kan alle legge ut kva dei vil på internett. Noko som er med og gjer at det er ingen kvalitetssikring av det som er lagt ut på internett. Tord Høvik skriv ”kvalitetssikring av nettbaserte ressurser er en oppgåve for vaksne fagfolk, ikkje for skole-elevar og ferske studentar”. Kvasir, Google og Wikipedia er søkjemotorar mine elevar ofte brukar når dei skal finne fagstoff om eit emne. Her er det ingen garantiar om det ein finn er skrivi av fagfolk som t.d. ein professor eller ein ung elev på barnetrinnet. Uavhengig av dette verkar det som elevane mine tar alt som god fisk. Står det på ei nettside at Riga er hovudstaden i Italia så er det fakta. Elevar verkar svært lite kjeldekritiske i sine søk og arbeidet på internett. Dette er skremmande og her har vi lærarar ei stor utfordring.
Leksjon om informasjonskompetanse 1 står det at dagens unge har vokse opp med internett, dei er dyktige på datamaskin og internett, men til tross for dette kan forskarar i følgje ein britisk rapport frå januar 2009 ikkje sjå at dei unge har betre informasjonskompetansen enn eldre. Det kjem også fram at dei unge har store problem med å vurdere kjelder og trekke ut riktig konklusjon av det. Som leksjonsteksten viser er ikkje denne rapporten aleine om å meine dette. Dette er mykje likt med kva eg erfarar av dagens elevar. Difor må eg sei meg samd med mykje av det dagens forsking seier om informasjonskompetanse. Eg ser at alle lærarar har ein jobb og gjer for å få elevane meir bevisst på dei feila raske søk på internett kan gi. Og prøve å lære bort små men ekle grep som kan være med på gi eit nettsøk meir ”rette” svar.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar